Axoft neemt uw infra onder de loep

Axoft neemt uw infra onder de loep

Een groot aantal organisaties maken nog altijd gebruik van de traditionele ISDN/PSTN lijnen, relatief dure diensten. Natuurlijk geen enkel probleem zolang het allemaal goed werkt, toch? Telefonie via ISDN/PSTN is stabiel en daarom niet iets waar bedrijven zich dagelijks mee bezighouden; telefoonkosten worden op een gegeven moment ‘gewoon’, net als kosten voor gas, water en licht. Ze vallen niet meer op in uw administratie, totdat je bewust gaat uitrekenen wat je kunt besparen door over te stappen op een alternatief. Telecom is momenteel al actief bezig met het volledig uitfaseren van ISDN/PSTN.

Weet u nog exact welk nummer er bij welke lijn hoort? Vrijwel alle organisaties lopen tegen het probleem aan dat er veel lijnen/nummers niet meer in gebruik zijn maar hier nog wel veel geld voor betalen. Afgelopen maand heeft Axoft een netlijn-analyse uitgevoerd bij een mooie organisatie in Den Haag. Hieruit is gebleken dat er tientallen netlijnen al even niet meer in gebruik zijn en dus opgezegd konden worden. De analyse bestaat uit het in kaart brengen van de volgende gegevens:

  • Type net lijn;
  • Ader invoerkabel ISRA;
  • Eind punt net lijn;
  • Wel / niet in gebruik;
  • Evt. bijzonderheid.

De organisatie in Den Haag is overgestapt op Cloud-telefonie, een kostenbesparend en passend alternatief.

Herkent u dit probleem?

U kunt ervoor kiezen, nadat u een netlijn-analyse heeft laten uitvoeren, om de nummers die niet meer gebruiken op te zeggen. Hierdoor bespaart u al een mooi bedrag. U kunt er ook voor kiezen om over te stappen naar Cloud-telefonie. Het overstappen van ISDN/PSTN naar Cloud-telefonie gaat altijd met nummerbehoud. U loopt dus geen risico. Daarnaast krijgt u bij Cloud-telefonie een grote hoeveelheid functionaliteit, kunt u veel geld besparen en bent u klaar voor de toekomst. Cloud-telefonie is de zakelijke oplossing voor al uw bedrijfscommunicatie.

Een goed voorbeeld hiervan is KPN ÉÉN. Met KPN ÉÉN kiest u eenvoudig uit abonnementen voor vast bellen, mobiel, internet en Cloud oplossingen. Investeren in een nieuwe telefooncentrale door het wegvallen van ISDN/PSTN is hierdoor niet meer nodig. Tevens bespaart u bij het overstappen naar Cloud-telefonie een aanzienlijk bedrag.

Wilt u dit bij uw organisatie graag in kaart laten brengen? Axoft IT & Telecom neemt graag uw infrastructuur onder de loep. Voor advies kunt u altijd terecht bij één van onze adviseurs.

Tags: