Whatsapp met ons

Microsoft Endpoint Manager vereenvoudigt uw werkplekbeheer
Nieuws 17 november 2020

Microsoft Endpoint Manager vereenvoudigt uw werkplekbeheer

Hoe gaat ú om met werkplekbeheer nu thuiswerken de zakelijke norm is geworden? Ook op afstand moeten uw collega’s kunnen vertrouwen op een veilige en up-to-date werkplek. Microsoft Endpoint Manager maakt dat makkelijker. Hoe deze oplossing uw werkplekbeheer eenvoudiger maakt? We vertellen er u graag meer over aan de hand van vier vragen.

Wat is Microsoft Endpoint Manager?
Microsoft Endpoint Manager (MEM, voorheen bekend als Microsoft Intune) is een oplossing voor het beheren en beveiligen van moderne werkplekken via de cloud. Denk aan vaste en mobiele apparaten, maar ook al uw apps en besturingssystemen zoals Windows 10, Android, iOS en MacOS. MEM is daarmee een totaaloplossing die veilig werken en productiviteit naar een hoger niveau tilt. Voor het gebruik van MEM betaalt u een vast maandelijks bedrag per werkplek.

Welke beheermogelijkheden biedt MEM? 
MEM is ideaal om werkplekken op afstand bijdetijds te houden. Via een interface heeft u altijd zicht op alle apparaten, apps en andere onderdelen van de werkplek. U rolt snel apps, updates, bestanden en instellingen uit naar alle toestellen tegelijk. Dat kan ook in de avond of in het weekend. Met MEM is het dus heel makkelijk om werkplekken op afstand up-to-date te houden, op dusdanig flexibele wijze dat de productiviteit niet wordt onderbroken.

Hoe versterkt MEM mijn databeveiliging?
MEM biedt een breed aantal opties die uw data veilig houden. Firewalls en antivirussoftware houden online dreigingen effectief buiten de deur. Via identiteitsbeheer zet u eenvoudig een veilige omgeving op, waar alleen goedgekeurde apparaten toegang toe hebben. Ook kunnen apparaten op afstand worden overgenomen en gewist. Data op gestolen of verloren apparaten komt daardoor niet op straat te liggen. Deze voorbeelden vormen slechts een fractie van de mogelijkheden.

Wat zijn de beheerdersvoordelen van MEM?
Met Microsoft Endpoint Manager via Axoft heeft u een mooie oplossing in handen om werkplekbeheer op afstand sneller en makkelijker uit te voeren. Collega’s hoeven zich niet fysiek te melden bij de IT-afdeling. Handmatig, individueel beheer van werkplekken komt ook te vervallen. Beheer kan bovendien ook buiten werktijden worden uitgevoerd. Alleen dat al bespaart organisaties ontzettend veel tijd en moeite. De uitgebreide beveiligingsmaatregelen houden data in iedere situatie veilig. Al deze voordelen sluiten perfect aan bij de wensen en eisen van modern werkplekbeheer.

Maak het uzelf niet onnodig lastig
In deze tijden van massaal thuiswerken is modern werkplekbeheer geen keuze meer, maar noodzakelijk om productief te blijven. Lees hier meer over productief thuiswerken. Hoe sneller en makkelijker dat beheer kan, hoe zorgelozer u uw collega’s laat werken. Heeft u ook geen trek in onnodig lastig beheer? Neem dan contact op met Axoft. Wij spreken uw taal en bieden de juiste oplossing voor iedere klantsituatie.

Lees hier hoe u fijner thuiswerkt met de Axoft EASY Cloud werkplek