Wilt u ook zo bereikbaar mogelijk zijn voor uw klanten en collega’s? U bereikt het met cloudtelefonie. Hiermee richt u uw telefonie op maat in, waardoor uw organisatie een stuk beter bereikbaar wordt. En dat niet alleen; ook uw beheer wordt aanzienlijk eenvoudiger. Ik vertel u graag hoe dat precies werkt en welke voordelen dat allemaal voor u oplevert. 

Wat is cloudtelefonie?
Cloudtelefonie is helemaal niet zo exotisch als de naam misschien doet vermoeden. U belt namelijk gewoon zoals u altijd heeft gedaan. In plaats van via de vaste telefoonlijn belt u via het internet. Ook heeft u niet langer een fysieke telefooncentrale. Deze bevindt zich namelijk in de cloud. Cloudtelefonie is beschikbaar voor zowel de mobiele telefoon, laptop en tablet als voor de pc. 

  • Verbeter uw zakelijke bereikbaarheid
    Dat cloudtelefonie via het internet loopt heeft natuurlijk zo zn voordelen. Uw collega’s zijn op al hun devices bereikbaar en via één vast zakelijk nummer. Zijn ze even niet bereikbaar op hun vaste toestel, dan ontvangen ze de oproep op hun mobiele telefoon. Hun bereikbaarheid wordt zo direct verbeterd. Dat is natuurlijk goed voor het klantcontact en de onderlinge samenwerking. Lees ook: ons artikel over Mobile Device Management
  • Inzicht in de bereikbaarheid
    U kent het wel: u wilt even snel iets bespreken met een collega, maar komt er na een paar minuten achter dat deze in gesprek is, of in een meeting zit. Dat is natuurlijk niet heel handig. Via de telefoniecentrale in de cloud ziet u vooraf of en hoe uw collega bereikbaar is. Is deze telefonisch in gesprek? Dan stuur je hem of haar een mailtje of appje met een terugbelverzoek. Dat vermindert het aantal onnodige contactverzoeken en maakt de samenwerking een stuk effectiever.    
  • Grip op uw telefooncentrale
    Het is natuurlijk prettig als uw telefooncentrale aansluit bij uw behoeften. Voorheen moest u daarvoor wachten tot uw provider de gewenste aanpassingen doorvoerde. Die tijden zijn voorbij. Met cloudtelefonie zit u zelf aan de knoppen. Doorschakelen, belgroepen, belmenu’s en zelfs uw wachtmuziekje; u regelt het allemaal zelf in een handomdraai. Dat is nog eens telefonie op maat. 
  • Versterking van de dienstverlening
    Al deze voordelen hebben één ding gemeen: ze maken uw communicatie een stuk efficiënter en uw collegaaanzienlijk beter bereikbaar. Goed voor de samenwerking en het contact met uw klant. En daarmee komen we tot het allergrootste voordeel van cloudtelefonie: hoe beter de samenwerking en het klantcontact, hoe sterker uw dienstverlening. Daardoor staat u zakelijk een stuk sterker in uw schoenen. Niet alleen nu, maar ook in de zakelijke praktijk van morgen. 
  • Haal ook meer uit uw telefonie
    Cloudtelefonie biedt voordelen als gebruiksgemak, bereikbaarheid en toekomstbestendigheid die traditionele telefonie niet kan bieden. Waarom zou u dan nog kiezen voor de vaste lijn? Maak het uzelf niet nodeloos lastig en stap zo snel mogelijk over. Zo laat u uw collega’s en IT-beheer veel makkelijker werken én versterkt u direct uw dienstverlening. 

 
Hoe prettig werkt ú thuis? 
Wilt u ook over op cloudtelefonieNaast deze tips bieden we advies op maat, zodat u in één keer beschikt over de ideale oplossing. En dat niet alleen; we zorgen er ook voor dat deze oplossing snel deel uitmaakt van uw IT, zodat u snel van alle voordelen profiteert. Zo bespaart u zich ook nog eens veel tijd en moeite. Wilt u langskomen bij ons in Capelle aan den IJssel of spreken we af bij u op kantoor? Maak online een afspraak. 

Joachim Hodes  Partner- & Productmanager 

Ontdek de mogelijkheden