Een populaire manier om de bereikbaarheid van uw bedrijf te verbeteren is een telefooncentrale in de cloud. Hoe dat precies zit vertelden we u een aantal weken geleden. Maar wat zijn nou concreet die functionaliteiten die uw collega’s bereikbaarder en productiever maken? Collega Joachim Hodes vertelt u graag meer over de belangrijkste functies van een telefooncentrale in de cloud en de voordelen voor uw collega’s.

Eenvoudig instellen van belgroepen
U wilt gewoon zeker weten dat uw klant snel geholpen wordt, toch? Hoe sneller dat is, hoe beter uw klanttevredenheid. Het instellen van belgroepen draagt daaraan bij. Belt de klant een collega die even niet bereikbaar is, dan wordt de oproep doorgeschakeld, bijvoorbeeld naar een ander nummer binnen de afdeling. Uw klant krijgt dus altijd iemand te spreken. U voorkomt onnodige contactmomenten en verbetert de bereikbaarheid en klanttevredenheid in een handomdraai.

Opzetten van keuzemenu’s en wachtmuziek
Als uw organisatie meerdere afdelingen heeft is een keuzemenu wel zo prettig. De klant kiest zo snel de gewenste afdeling en krijgt meteen de juiste persoon te spreken. Door die korte lijnen worden klantverzoeken nog sneller ingevuld. Is er een wachtrij? Dan kunt u de wachttijd veraangenamen door een wachtmuziekje in te stellen. Dat luistert net even wat prettiger dan een overgangstoon.

Samenvoegen van uw vaste en mobiele telefonie
Bereikbaar zijn op één vast zakelijk nummer, maar dan wel op zowel je vaste als je mobiele telefoon. Zou dat niet handig zijn? U stelt het heel eenvoudig zelf in via de telefooncentrale in de cloud. Oproepen komen binnen op zowel de vaste als de mobiele telefoon, waardoor u niet snel meer een gesprek hoeft te missen. Bereikbaar zijn op één vast zakelijk nummer staat niet alleen professioneel, het zorgt ook voor veel gemak onder uw klanten. Zo wordt u weer een stukje bereikbaarder.

Voicemailberichten per e-mail
Het kan natuurlijk altijd een keer voorkomen dat u een oproep niet kunt aannemen. Het afluisteren van achtergelaten voicemails is niet altijd even wenselijk. Via de telefooncentrale in de cloud kunt u voicemailberichten ontvangen in uw e-mailbox. Erg overzichtelijk, want u ziet direct wie er heeft gebeld zonder dat u eerst al uw berichten door hoeft te lopen. Nog handiger is dat u direct kunt terugbellen, gewoon vanuit uw mailbox. Snel, makkelijk én hartstikke efficiënt.

Zien of uw collega’s bereikbaar zijn
Als u of een klant een vraag heeft voor een collega, dan is het wel zo prettig als u weet of die collega beschikbaar is. Met een telefooncentrale in de cloud heeft u daar altijd zicht op. Via presence information ziet u of de collega aanwezig is, in gesprek is of in een meeting zit. U kunt dan bijvoorbeeld een chat- of e-mailbericht achterlaten, of de klant doorschakelen naar een andere collega. Ook op die manier kunnen klanten snel worden geholpen.

Ook optimaal bereikbaar zijn voor uw klant?
Wilt u uw klantcontact en bereikbaarheid een stuk flexibeler maken? Kies dan voor een telefooncentrale in de cloud. Profiteer snel van bovenstaande voordelen, plus vele andere. U bent op-en-top bereikbaar en optimaliseert direct uw klanttevredenheid en bent uiteraard van harte welkom bij ons in Capelle aan den IJssel. Vanzelfsprekend komen we ook graag (digitaal) bij u langs voor een vrijblijvend gesprek en een demonstratie. Tot snel?

Joachim Hodes ‒ Partner- & Productmanager

Kies ook voor bellen in de cloud