Blokkade buitenlandbundels bij hoog gebruik moet onaangename verrassingen bij terugkomst voorkomen
KPN stopt onverwacht hoge kosten in het buitenland
Omdat het soms allemaal een stuk harder gaat dan je denkt, worden sinds 1 juni de buitenlandbundels door KPN bij hoog gebruik geblokkeerd. De reden hiervoor is simpel, namelijk het voorkomen van onverwacht hoge kosten voor klanten.
KPN Heeft aangekondigd met nieuwe roamingbundels te komen, maar dat laat zeker nog wel enkele maanden op zich wachten. Dus om klanten nu beter te beschermen tegen extreem hoge kosten voor het datagebruik, wordt de buitenlandbundel bij 2.500 euro verbruikskosten geblokkeerd.
Om welke buitenlandbundels gaat het?
- Extra Voordeel Landen 1 GB
- Voordeel Landen 250 MB
- Overige Landen 100 MB
Twijfel je of je de juiste bundel hebt, of wil je weten welke landen in de bundel vallen? Kijk even in de beschrijving van KPN EEN Mobiel 2024, of bel even met het team van Axoft.
Je krijgt een SMS bij blokkade en kunt deblokkeren via je telecompartner
Wanneer de limiet van 2.500 euro is bereikt, ontvang je een SMS met het volgende bericht: “Geachte klant, u heeft hoge kosten gemaakt bij het gebruik van dataroaming. Om deze reden is dataroaming / de sim geblokkeerd. Indien verder gebruik van dataroaming toch gewenst is, kan uw telecombeheerder de blokkade ongedaan maken. Mvg KPN.”
Wil je gewoon door? Dan neem je zoals gezegd contact op met je telecompartner en die kan de blokkade opheffen zodat je weer kunt roamen tót de volgende 2.500 euro. Dat kun je zo vaak herhalen als je wilt, dus het is meer een trigger die je attendeert op de kosten van het verbruik dan dat je lang verstoken zult zijn van de diensten die jij nodig hebt.