Whatsapp met ons

Maak je bedrijf slimmer met AI
Nieuws
12 december 2023

Maak je bedrijf slimmer met AI

Hoe kun je in het bedrijfsleven slim gebruikmaken van nieuwe AI ontwikkelingen? Hessam Kolah-chi legt het uit.

In het bedrijfsleven is het steeds gebruikelijker om gebruik te maken van kunstmatige intelligentie of AI. Zo gaan onder meer ziekenhuizen meer automatiseren door de inzet van deze slimme technologie. Hoe kun je in jouw situatie slim gebruikmaken van deze nieuwe ontwikkelingen? Onze collega Hessam Kolah-chi denkt graag met je mee. 

Ervaar de kracht AI op de werkvloer 

Zoals genoemd gebruikt de gezondheidszorg steeds vaker de inzet van AI. Zo gebruikt een ziekenhuis in Groningen en Tilburg al AI voor het genereren van snelle antwoorden voor patiënten. Dit levert naast snellere antwoorden ook werkdrukverlichting op voor het zorgpersoneel.  

 Deze technologische vooruitgang toont aan dat AI niet alleen relevant is voor de gezondheidszorg, maar ook enorme potentie heeft in verschillende andere bedrijfssectoren. Door slimme AI-toepassingen te integreren, kan iedere organisatie aanzienlijk verbeteren. Van geautomatiseerde klantenservice tot geavanceerde data-analyse, AI opent nieuwe deuren voor bedrijfsgroei en klanttevredenheid. Hoe? Wat dacht je van…

Chatbots: je digitale receptie

Een van de slimme manieren om AI te benutten is met behulp van chatbots. Deze digitale assistenten bieden je klanten een snelle en efficiënte manier om vragen te stellen en direct relevante antwoorden te ontvangen. Stel je een virtuele receptie voor die 24/7 beschikbaar is, zonder dat iemand echt aanwezig hoeft te zijn. Zo kun je iedere bezoeker met een vraag waar geen maatwerk voor nodig is snel helpen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een vraag over de openingstijden, contactgegevens of een link op de website naar een specifiek product of dienst.

Automatiseer je e-mailverkeer

Automatisering van e-mailverkeer is een andere krachtige toepassing van AI. Hoeveel tijd is jouw team bezig met het beantwoorden van routinevragen? Door deze vragen automatisch te beantwoorden, kan je team zich richten op complexere taken. Dit zorgt voor zowel efficiëntie als voor een hogere klanttevredenheid. 

Slimme analyse van klantgegevens

Waar je AI ook heel goed voor kunt inzetten, is het analyseren van grote hoeveelheden klantgegevens. Voer de gegevens in die je wilt analyseren, bundelen of wilt verbeteren en je bent klaar om te gaan. Met de kunstmatige intelligentie en bijbehorende slimme profielen kun je klantvoorkeuren en trends beter begrijpen en beter op de wensen inspelen met gepersonaliseerde aanbiedingen en diensten.

Voorspellend onderhoud met AI

Tot slot: ervaar AI voor het voorspellend onderhoud. Hoe werkt dit? Wanneer je machines met behulp van de kunstmatige intelligentie leert om patronen te herkennen, kun je voorspellen wanneer apparatuur onderhoud nodig heeft. Daarmee voorkom je niet alleen onverwachte storingen, het zorgt ook nog eens voor een ononderbroken bedrijfsvoering.  

AI is een echte gamechanger

Dit zijn maar een paar mogelijkheden om AI in het bedrijfsleven in te zetten. Uiteraard zijn er nog veel meer handige, slimme, efficiënte en uiterst productieve mogelijkheden. Van het verbeteren van klantinteracties tot het efficiënter maken van interne processen, AI is de gamechanger voor moderne bedrijven. Wil je meer weten? Neem contact met ons op en we denken graag met je mee naar alle mogelijkheden. 

Hessam Kolah-chi 

Accountmanager