Denkt u aan Microsoft 365, dan is de kans groot dat oplossingen als Teams en Office 365 direct bij u opkomen. Terecht, maar deze oplossingen vertellen niet het hele verhaal. Microsoft 365 bevat ook oplossingen die misschien wat minder bekend, maar toch erg handig zijn. En grote kans dat deze al binnen uw huidige licentie te gebruiken zijn. Axoft-collega Robert licht vijf van deze verborgen pareltjes voor u uit.

1. Microsoft Power Apps – apps bouwen zonder programmeerkennis

Hou zou u het vinden als u zelf eenvoudig apps kon bouwen? Met alleen de functionaliteiten die u nodig heeft, en zonder dat u hoeft te investeren in specialistische kennis? Microsoft Power Apps maakt dat mogelijk. Via sjablonen en in enkele kliks bouwt u eenvoudige apps op maat. Denk aan apps voor urenregistratie, het accorderen van offertes en andere routineklusjes. U bespaart zo al snel veel tijd en geld, en werkt een heel stuk efficiënter.

2. Microsoft Power BI – inzicht in uw zakelijke data

Binnen uw organisatie is veel data aanwezig. Die data zegt veel over uw bedrijfsvoering. Denk aan uw bereikbaarheid, sales targets, piekmomenten en het effect van marketingcampagnes. Als u die data inzichtelijk heeft, kunt u beter aansturen op doelstellingen. Microsoft Power BI toont data uit bronnen als Excel, Salesforce en Google Analytics in overzichtelijke dashboards. Denk aan verkoopcijfers, websitebezoeken, kostenoverzichten en het aantal openstaande facturen.
Daardoor brengt u structuur aan in uw data en neemt u sneller de juiste beslissing.

3. Microsoft Viva – dé tool voor sociale interactie met collega’s

Samenwerken is de aanjager van zakelijk succes. Een van de bekendste tools hiervoor is Microsoft Teams. Ook Microsoft Viva is een interessante tool. Dit platform richt zich op het optimaliseren van het welzijn onder collega’s. Concreet betekent dit dat er tools zijn voor het delen van kennis, het versterken van sociale interacties onderling en zelfs het waarborgen van een duidelijke scheiding tussen werk en privé. Viva is dan ook ideaal om de sociale binding op afstand te waarborgen.

4. Microsoft Sway – presentaties maken in één klik

Microsoft Sway is een tool waarmee u presentaties en rapporten maakt van onder andere Word, Excel- en pdf-bestanden. Open het document, druk op de Sway-knop en uw presentatie is klaar. Sway biedt daarmee een handig en vooral snel alternatief voor PowerPoint. Handig als u even iets wilt toelichten in een online teammeeting en geen tijd heeft om een uitgebreide presentatie te maken.

5. Microsoft Lists – overzicht over taken van je team

U werkt net even lekkerder als u overzicht over uw taken heeft. Dat wordt makkelijker met Microsoft Lists. Hiermee creëert u snel to do-lijstjes voor u en uw team. Dat kan heel eenvoudig via bestaande sjablonen. Met hetzelfde gemak maakt u deze lijstjes beschikbaar in Microsoft Teams. Daardoor houdt u makkelijker zicht op de voortgang van projecten en samenwerkingen.

Meer weten over deze handige tools?

Wilt u meer weten over deze tools en het gemak ervan zelf ervaren? Of wilt u alles te weten komen over de meerwaarde van Microsoft 365 voor úw organisatie? Neem dan contact op. Wij denken graag met u mee over de meest passende oplossingen.

Robert Zoeteweij – Commercieel Manager IT