Whatsapp met ons

Een gestroomlijnde werkdag met Microsoft Lists
Nieuws 26 september 2023

Een gestroomlijnde werkdag met Microsoft Lists

Notitie hier, kladblaadje daar, een reminder instellen op je telefoon

Notitie hier, kladblaadje daar, een reminder instellen op je telefoon ‒ het maken van lijstjes en herinneringen is een bijna populaire, dagelijkse bezigheid. Hoe houd je het overzicht met al deze aantekeningen die je absoluut niet vergeten mag? Maak gebruik van Microsoft Lists, de slimme manier van organiseren. Onze collega Wim Milder somt graag in een checklijstje de voordelen op van werken met deze app.

 

  • Lijstjes voor iedereen

Het gebruik van Lists is niet iets specifieks voor jou alleen. Het is mogelijk om lijsten op te zetten voor jou samen met jouw collega’s, andere afdelingen of met zelfs het gehele bedrijf. Maak simpelweg een lijst aan en begin met de uitwerking. Het is ook mogelijk om Microsoft Lists te koppelen aan andere Microsoft 365-diensten zoals Teams. Hiermee zorg je voor extra productiviteit en overzicht van de programma’s waar jij en je collega’s het liefste mee werken.

 

  • Snel aan de slag met sjablonen

Het aanmaken van een lijst kan voor sommigen een lastige start zijn. Want waar moet je beginnen? Maak hiervoor gebruik van de kant-en-klare sjablonen. Zo kun je een vooropgezette lijst beginnen met voorbeelden hoe je bijvoorbeeld zorgt voor en perfecte onboarding van een nieuwe collega. In overzichtelijke, duidelijke stappen is precies te zien wat ervoor moet gebeuren. Zo weet niet alleen jij maar ook de nieuwe medewerker precies wat er op de planning staat.

 

  • Automatische synchronisatie

Het is van groot belang om van ieder project snel en overzichtelijk een beeld te krijgen van de meest actuele situatie. Hier hoef je je met Lists geen zorgen over te maken. Wijzigingen in iedere aangemaakte lijst kun je direct opslaan. Deze status synchroniseert automatisch op alle apparaten van jou en jouw collega’s. Zo is er nooit verouderde informatie te zien, tenzij jij dit niet zelf hebt bijgewerkt of iemand anders dat heeft gedaan.

 

  • Overal bij te werken

Over het bijwerken gesproken: dit kan volledig locatieonafhankelijk. Voor het hybride werken biedt dit een enorm voordeel omdat je op iedere locatie zowel lijsten kunt inzien als aanmaken en bijwerken. De enige vereisten zijn een internetverbinding en de Lists-app. Deze laatste is beschikbaar voor zowel de mobiele telefoon als de tablet, ongeacht het besturingssysteem.

 

  • Krachtige tool met AI-mogelijkheden

Om de werkmethoden nóg slimmer en sneller te maken, is het mogelijk om Lists te verbinden met slimme software binnen het Microsoft-pakket, zoals Power Apps of Power Automate. Zo kun je bijvoorbeeld werkstromen niet alleen slimmer maar ook geautomatiseerd verwerken door de lijsten in te zetten als gegevensbron. Een zeer slimme én efficiënte manier van werken in een handomdraai.

 

Meer weten?

Het maken van goede en overzichtelijke lijsten zorgt voor zowel een meer productieve als efficiënte werkomgeving. Wil je ontdekken op welke manier Lists voor jou en jouw collega’s kan werken? Neem dan contact met ons op; wij praten je graag bij.

Wim Milder
Business Development Directeur