Zo maak je werkplekbeheer weer leuk én houd je tijd over voor andere dingen
Apps updaten zonder dat het je tijd kost. Nieuwe werkplekken die gebruiksklaar zijn in de tijd dat het duurt om een kopje koffie te drinken. Wie zegt dat werkplekbeheer saai, tijdrovend of frustrerend moet zijn? De Axoft Easy Cloud Werkplek maakt werkplekbeheer moeiteloos en leuk. Axoft-collega Vincent vertelt hoe deze dienst jouw leven als beheerder een stuk zorgelozer en relaxter maakt.
Allereerst: de Axoft Easy Cloud Werkplek ‒ wat is dat?
De Axoft Easy Cloud Werkplek is een beheerde dienst voor de cloudwerkplek op basis van Microsoft 365. Je collega’s hebben hiermee overal toegang tot hun apps en bestanden. Heel gebruiksvriendelijk en gewoon vanaf de laptop en desktop-pc, via het internet. Dat werkt niet alleen lekker makkelijk; ook het beheer wordt een eitje. Want dat regel je centraal. Een aantal manieren waarop de Axoft Easy Cloud Werkplek van beheer een feestje maakt:
-
Nooit meer handmatig updaten van apps
Office 365-apps als Word, Excel, PowerPoint, Outlook en natuurlijk Teams; ze zijn een belangrijk onderdeel van de Axoft Easy Cloud Werkplek. Je collega’s werken natuurlijk het makkelijkst en veiligst als deze apps continu up-to-date zijn. En dat updaten, dat hoef je niet zelf te doen. Dat doet Microsoft namelijk voor je, gewoon achter de schermen. Scheelt toch een hoop tijd en gedoe.
-
Nieuwe werkplekken zijn meteen gebruikslaar
Laptops configureren en installeren; wellicht herken je het nog van vroeger en herinner je je de bijbehorende frustraties en tijdsinvestering. Daar heb je gewoon geen zin meer in. Kies je voor de Axoft Easy Cloud Werkplek, dan is opschalen echt een kwestie van ‘klaar terwijl u wacht’. Het aanmaken van een nieuwe gebruiker kost twee minuten. Het uitrollen van de complete werkplek op alle devices slechts een kwartiertje. Collega’s blij, jij blij, én je houdt tijd over voor nuttigere zaken.
-
Je oude vertrouwde apps blijven gewoon beschikbaar
Apps die je al even in gebruik hebt en die je graag wilt behouden, neem je gewoon mee naar de Axoft Easy Cloud Werkplek. Mits deze veilig zijn en relevant voor de dienstverlening, natuurlijk. Via Azure Virtual Desktop plaats je deze legacy apps makkelijk in de public cloud. Je collega’s blijven zo lekker werken met de apps die ze kennen. Heb je liever dat Axoft dat voor je doet, dan helpen we je daar natuurlijk graag bij. Daar hoef je je óók al niet meer mee bezig te houden.
-
Je hoeft eigenlijk niets meer zelf te doen
Hoe mooi zou het zijn als je écht niets meer zelf hoefde te doen, behalve strijken met de eer? Ook dat plezier gunnen we je van harte; wij nemen je graag alle beheerwerkzaamheden rondom de cloudwerkplek uit handen. Configuratie, updates, security, support ‒ you name it. Beeld je eens in hoeveel tijd en frustratie je hiermee bespaart. Prima vooruitzicht, vind je ook niet?
Ook liever fun dan frustratie?
Hoe vul jij die tijd in die je straks bespaart op beheer? Hoe minder tijd je kwijt bent met werkplekbeheer, hoe meer tijd je overhoudt voor zaken die de organisatie écht vooruit helpen. Denk aan onderzoek naar nieuwe IT-oplossingen die je collega’s nóg makkelijker laten werken. Zo profileer jij je nog meer als een echte specialist. Zie jij dat ook wel zitten? Laat het ons dan weten.
Vincent van den Berg – Manager Service & Control