Back to work: opstarten en doorgaan
Hoe kom je weer in het werkritme?
Voor de een voelt het als een verademing, terwijl een ander het ziet als een soms onnodige onderbreking: vakantie. Hoe je er ook naar kijkt, eenmaal terug achter je computer is het weer tijd om opnieuw te starten. De grote vraag is alleen hoe je weer terug in het ritme komt of hier juist een andere manier van werken van kunt maken. Onze collega Hessam Kolah-chi is ook weer terug van vakantie en vertelt graag over zijn methodes.
(Te) frisse blik
Een lekkere strandvakantie, wandeltrip of misschien zelfs boulderavontuur kunnen zorgen voor een frisse geest. Soms zelfs een beetje té fris, want weet je nog het wachtwoord van je laptop, werkaccount of mailbox? Een overzichtelijke en bovenal veilige oplossing is LastPass. Met behulp van de mobiele uitvoering van deze wachtwoordmanager heb je in een handomdraai weer je wachtwoord bij de hand. Dan moet je uiteraard wel het wachtwoord van LastPass hebben onthouden.
Opgeruimd hoofd, opgeruimd bureau
De term clean desk policy is bij menig bedrijf niet onbekend. Dit kan te maken hebben met een zekere mate van professionaliteit. Want wees eerlijk, een koffiemokkenverzameling en een stapel losse papieren staan verre van georganiseerd en zakelijk. Een andere reden is dat je op een opgeruimd bureau zaken sneller terug kunt vinden, je meer ruimte hebt om je werk uit te voeren en het meteen zorgt voor meer rust.
Creëer rust in Outlook
Eenmaal terug van vakantie is het niet gek dat je wordt verwelkomd door tientallen nieuwe, ongelezen e-mails in Outlook. Op het meer opgeruimd te krijgen, kun je gebruikmaken van submappen onder je postvak ‘IN’. Zo orden je overzichtelijk al je e-mails en weet je precies wat er nog op je staat te wachten. Een andere manier is met behulp van de Copilot-toevoeging, die geautomatiseerd de belangrijkste zaken voor je uitlicht.
Klaar voor het najaar
Over overzicht gesproken: het is nu je weer terug bent van je vakantie ook goed om vooruit te kijken en te plannen. Zorg daarom voor een duidelijke werkplanning, weet wat er van je wordt verwacht en houd alles op het gebied van je huidige en toekomstige projecten in de gaten. Wat hierbij goed kan helpen is Microsoft Lists. Hiermee organiseer je je eigen workflow en weet je precies wat je te wachten staat.
Meer weten?
Weer helemaal klaar om aan de slag te gaan, maar weet je niet goed waar je mee moet beginnen? Of heb je extra handvatten nodig om te zorgen voor een opgeruimde werkplek? Neem vandaag contact met ons op en we kijken graag met je mee.
Hessam Kolah-chi
Accountmanager